12 dagar kvar!

2013-06-29 / 18:59:36 / Allmänt / 0 kommentarer

Om exakt 12 dagar sitter jag på planet till Ungern! Känns lite galet faktiskt samtidigt som det känns väldigt bra.
I morse 6:55 bokade jag biljetterna och den dagen jag landar är det nästan exakt en månad sedan Danny åkte hem.
Underbart!

Dag 8 - borta bra!

2013-06-26 / 18:36:00 / Allmänt / 0 kommentarer
8:30 hämtade med buss på hotellet (tårar i ögonen)
10:30 framme på flygplatsen
Direkt incheckning av bagage och sedan SHOPPING VICTORIA`S SECRET!!!
12:40 På planet
15:15 Svensk tid, landar på landevetter.
Tar en taxi hem för att packa om, handla och sedan åka till Åsa.
19 grader och ingen sol, det är ca 20 grader kallare och från sol till ingen. Den om ställningen var inte roligt. Det var som att hamna på fel ställe, går inte att förklara om, man måste uppleva det!
SAKNAR MARMARIS!
Men i morgon är det första dagen på jobbet på länge. Jag har städ och sedan receptionen jobbar 9-18 och det känns både tråkigt men bra. Jaja, jag överlever det också!

Dag 7 - hemlängtan!

2013-06-24 / 23:56:00 / Allmänt / 0 kommentarer
Viktor har tjatat hela dagen om att han längtar hem nu. Han har fått allting han vill ha och han vill inte vara i solen mer. Han klagar på allt och är jätte dryg. Då var vi tillbaka i verkligenheten igen!
I morgon åker vi från hotellet klockan 8:30 vilket är väldigt segt!
Men vi glömmer det nu.
Idag har ändå varit en mysig dag. Vi åt middag på Portofino som sista grej på resan. Det var jätte mysigt med alla härliga människor där och givetvis alltid lika god mat! Hassan tyckte att jag var klädd för att gifta mig och därför tog han mig under armen och visade oss bordet. Senare fick jag även en blomma i servett och efter en stund en riktig ros. Han hoppade omkring där nere på restaurangen och skulle vara rolig. Hela veckan har han busvislat, kallat mig för darlig, my love och retats med mig.
Vi satte oss sedan där nere på restaurangen för att ta en drink jag och mamma. Mamma föreslog sex on the beach vilket hon aldrig skulle ha gjort han tyckte vi skulle testa det på riktigt! (han fick inget)
Innan vi skulle gå fick jag en bild på oss och vi bytte telefon nr.
Senare när vi gick tillbaka för att säga hej då till alla på hotellet träffade jag bossen som alltid är lika snäll och sedan slisket. Jag fick även träffa vår vän pluggisen/ the smal boss som hade slutat men som ville säga hej då. Han berättade en massa roliga saker innan jag sa godnatt.

Nattinatti, det är upp tidigt i morgon!
Ps. Bossen har fixat så vi får färskbröd vid dörren i morgon!

Dag 6 - Badad mobil

2013-06-24 / 03:50:00 / Allmänt / 0 kommentarer
Söndag!
Bra dag! Allting börjar med att vi ställer våran badväska i sanden där vi har solsängarna, alltså precis vid vattnet. Men denna dagen skulle givetvis vara speciell. Det var större vågor (väldigt små) men dom gick upp på vår väska och dränkte den, där i låg även min mobil så detn mådde inte så bra under resten av resan. Därför kommer det lite inlägg nu på efterhand. Men den lever nu efter lite arbete med den.
Igår/för två timmare sedan var det även turkish night på hotellet. Det var salsa dansare, belly-dancer, michael jacsson, robot och brakedance. Dessutom väldigt god mat och alla fick vara med och dansa alla danserna.
Jag däremot fick dansa allt och dessutom två till danser. En gång med hotelägaren och en gång slisket.
Efter allting på kvällen så hade hotell ägaren bjudit ut mig på klubb. Han tyckte att jag skulle få se den delen av Marmaris också. Mamma tyckte att jag mer eller mindre inte hade något val. Det är säkrare att gå ut med dom som är på hotellet hela tiden än någon annan. Vi åkte moppe bort och sedan var vi på en klubb som hette back street. Det var jättebra där faktiskt. Godaste mojiton fick jag :)
Sedan fick jag även se hela Marmaris uppe ifrån ett berg. Helt otorligt! Jag har bott på berget i Spanien men detta var riktigt fint måste jag erkänna. Det var en mycket lyckad kväll förutom att vissa på hotellet blev sura att jag gick med honom. Han var trevlig men såklart lite för mycket men han visste om det själv.

Tack och godnatt!
Ps. Bilder kommer

Dag 5 - tappat det!

2013-06-22 / 22:42:00 / Allmänt / 0 kommentarer
Då var det konstaterat, jag och Viktor har tappat det. Alla dagar är vi helt knäppa. Vi går från ett ställe till ett annat och är mer eller mindre knäppa. Våra cp saker idag var att skoja framför kameran innan vi skulle gå ut.
Som tur är så slutade det i alla fall med några vettiga bilder även om det inte var många.
När vi skulle bestämma vart vi skulle äta slutade det med att jag bestämde att vi skulle äta på hotellet igen eftersom alla tyckte det var så bra. Han som vi kallar för slisket tog min kamera och tog typ 10 bilder på oss alla på mindre än 1 minut. Vet inte vad han höll på med men det blev nog någon bra.
Våran kära andra vän på hotellet skojade lite med oss och berättade att han pluggade på universitet, ekonomi. Duktig pojk!
Sedan blev det en promenad på gatorna runt om hotellet. Det är så galet mysigt där så det är sjukt!
Dessutom så skulle vi sätta oss på hotellet på kvällen för att ta något att dricka.... Jag bad om en liten sprite och skulle lära honom att säga liten. Då sa jag det för många gånger så jag fick en super liten sprite, shootglas!

Dag 4 - fajitas

2013-06-21 / 23:29:00 / Allmänt / 0 kommentarer
Ja vad ska man skriva, ingenting ändra precis här.
Allting börjar med att man går upp, äter frukost i mamma och pappas lägenhet och sedan går man till stranden för att vara där till typ fyra innan man går tillbaka till poolen. Vissa gånger får man tvinga pappa att gå tillbaka och denna dagen var det chock när han ville till poolen. Vi alla är lite lätt röda, eller ska man säga dom andra är det och jag är lite bränd men jag blir ju inte röd så mamma säger att jag inte är bränd. Hon fattar aldrig men det är lugnt.
Köpte en keps för 10TL, det är typ 37kr som skyddade lite. Perfekt!
Kvällen blev även idag i hamnen där vi åt på en restaurang som hette amigo. JAg var nöjd med min mat som var fajitas med räkor medan alla andra klagade lite lätt på sitt.
Standard kväll, gå runt i basarerna och kolla.
Sedan tillbaka till hotellet för att ta något att dricka.

God kväll!

Dag 3 - en tur runt halva Turkiet!

2013-06-20 / 23:25:17 / Allmänt / 0 kommentarer

Stranden var anhalt nummer 1 i morse. Det var galet varmt och vinden rörde sig inte.
Eftersom det dessutom är rätt kallt i vattnet så bor man där då. Det finns både solstolar och typ plaststolar som står i vattnet. Underbart!
Lunch som vanligt på vår älskade restaurang vid stranden, Portofino.
Vi skulle leta efter Marmaris marknad och det kan jag meddela var inte lätt. Vi hamnade på en marknad för frukt.
Marknaden för kläder och lite blandat hade lagts ner. Butikerna hade klagat eftersom dom betalar rätt mycket i hyra.
Men det blev en utflykt i slummen.
Middag i marinan idag var helt okej men ja vi hamnade där eftersom vi ville kolla i basarerna som ligger där borta.
Man lär sig ignorera dom tillslut när dom vill att man ska gå in överallt.

Nu blir det sängen. Godnatt :)

Dag 2 - här dansar vi på baren!

2013-06-20 / 16:14:00 / Allmänt / 0 kommentarer
 08:30 frukost
10:00 jag vinkade in en buss för att åka på marknad i icmeler.
13:00 lunch på stranden
17:00 jag och Viktor tröttnade så det blev tillbaka till hotellet och poolen.
Vi åt middag på hotellet. Galet god mat var det faktiskt i år :)
Vi fick drink och vin av hotellet för att vi hade sovit i köket haha. Dom är väldigt trevliga här!
Nu funkar allting i lägenheten så i natt ska jag sova i min egna dubbelsäng (den är inte jättestor men stor).
Ikväll var vi även ute och kollade i lite butiker. Dom är galet jobbiga alla försäljare. Men men, sa till pappa att vi måste ha lite roligt också så vi satte oss på en uteservering till en dansbar.
Det var obeskrivligt!
JAG DANSADE PÅ BAREN! Han drog upp mig från stolen och lyfte upp mig på baren. Så vi var några stycken. Roligt var det. Får ni chansen så ta den!

Dag 1 - roligt att läsa!!

2013-06-18 / 23:32:59 / Allmänt / 0 kommentarer

KAOS!
04:00 vakna
04:30 hämtas av brorsan nr.2
06:45 planet lyfter
11:15 svensk tid landade vi på dalaman
14:30 framme på hotellet
Jag och Viktor tog största lägenheten av dom två vi fick. Detta innebär att mamma och pappa får dela på en liten dubbelsäng medan jag och Viktor får varsin.
Airkondition problem uppstå och internet brist är det i lägenheterna.
Fel på lägenheten jag och vicke fick:
-Ingen fungerande airkondition
-trasig hårtork
-inga duschdörrar
-trasiga dörrar

Detta har slutat med att jag och vicke har hamnat i köket. Jag på soffan och han på en madrass från sängen som ligger nu på golvet.
Det är fortfarande jävligt varmt och vi vet inte hur bra vi kommer sova i natt i värmen. Bästa med köket. Jag har internet i soffan jag sover på!

För övrigt har det varit en rolig dag. Pappa kläcker ur sig dumma men hyfsat roliga kommentarer, träffa gamla vänner från förra året och god mat. Döner kebab till lunch och tapas till middag.

Fortsättning följer!

https://cdn3.cdnme.se/3138307/7-3/pic_51c0d1ac9606ee44b6d1e4e3.jpg" class="image">

Söndag & Måndag

2013-06-17 / 22:46:28 / Allmänt / 0 kommentarer
Söndag
Rolig utgång med Viktoria på kvällen gjorde allting så mycket lättare än innan. Vi var på the Queen i stan och tog en drink (-ar). Super mysigt hade vi det! Precis vad som behövdes för att släppa tunga tankar och irritationer, samt få ha lite roligt en sista gång innan jag åker.
Nästan vid bussen skulle jag springa typ tre steg för att se om hennes buss kom men hör bara en krasch. Det var baksida på min mobil. Jag är inte glad men så tacksam för att det inte var framsidan. Nu har jag bara ett skal för så att det inte syns att den är kvaddad. Ska försöka laga det så fort som möjligt. Roligaste var att jag vaknade i morse och fattade inte varför jag hade skal på mobilen när jag höll i den förens jag läste vad jag hade skrivit till Danny innan jag somnade. Bra Fanny!

Måndag
Jag vaknadevid 7.48 och kollade mobilen, men slocknade igen och vaknade 10. Svarade på meddelande får älsklingen och drog kvar i sängen tills jag kom på att nu är det dags om man ska hinna till stan innan Linnea kom. Smart drag! Tog en färdig sånn yoggi med flingor i handen och gick till bussen. På hållplatsen tappade jag den och hade halva kvar. Bra frukost! Som tur va var Linnea också hungrig och när vi väl kom på vart och vad vi vill ha så fick vi äntligen mat. Jag åt en bagel och Linnea en typ sallad med kräftskärtar. Mysigt lunch med bubbi var det!

Sammanfattningsvis: Två helt olika dagen men galet bra på sina sätt. Tack underbara människor :)

Saknad (L)

2013-06-16 / 19:56:25 / Allmänt / 0 kommentarer

En helg med mamma

2013-06-16 / 14:09:00 / Allmänt / 0 kommentarer
Varit med mamma på landet hela helgen. Det var jätte mysigt. Vi hade fredagsmys med räkor i fredags och sedan såg vi på teve och slappade.
Igår var det okej väder för att ligga i solen. Det var varmt under perioder men blåste ändå rätt mycket. Sedan vid fyr var det svin kallt. Då placerade mamma mig vid symaskinen så jag fick sy dukar till min våning och sedan sy gardinerna till lillstugan där Viktor ska bo i sommar, jätte skönt att slippa honom inne i min våning :)
I dag har det varit mest moln och blåst storm så vi åkte hem tidigt så nu ligger jag på sängen. Galet skönt!
Tagga ikväll också! Ska träffa Vicki i stan en sista gång innan vi  åker till Turkiet, vi får se vad vi ska hitta på men det kommer bli mysigt! ;)

studentpresent från familjen!

2013-06-13 / 21:47:00 / Allmänt / 0 kommentarer

AaaaaaaaaaaaJ!

2013-06-13 / 13:47:33 / Allmänt / 0 kommentarer
Hade man inte sår i magen innan så har man ju det nu i alla fall. Mår sämre nu än innan den dumma undersökningen. Detta är inte kul. Det känns som att jag har sår på insidan av magen och så fort jag äter eller dricker något så svider det precis som om man häller salt i ett öppet sår. KUL!

Gastroskopi

2013-06-13 / 13:31:00 / Allmänt / 0 kommentarer
I morse var det värsta undersökningen man kan tänka sig.
klockan 08:00 hade jag tid på prinsgatans spceialklinik för att göra en gastroskopi.

Gastroskopi är en undersökning där man via munnen för ned ett böjligt instrument ( 9 mm diameter) med en kamera och undersöker magen. Gastroskopi upplevs av de flesta som en måttligt obehaglig undersökning. Undersökningen är ofarlig och går snabbt, ca 5 minuter.
För att undersökningen ska kunna genomföras måste du vara FASTANDE 6 timmar och INTE DRICKA   minst 4 timmar före undersökningen. Du kommer att få bedövningsspray i svalget . Undersökningen görs när du ligger på vänster sidan och du hjälper till att svälja instrumentet.

Deras information är okej medans själva händelsen är mycket värre. Vet folk som fått mofin eller liknande medel för att inte vara så närvarande och jag kan säga att ni borde vara lyckliga. Man ska ha en ring mellan tänderna för att inte råka bita i instrumentet som dom för ner. Bedövningssprayen får halsen att känna sig svullen och det känns som att man inte kan svälja.
5 minuter må vara kort tid men när man ligger där är det mycket längre. Man ska undvika att få panik och fokusera på nadningen men när andningen krashar och man är på väg att spy var 10e sekund så får man panik. Pappa stod bakom mig och det var rätt skönt eftersom jag hade sån panik att min arm ryckte till.
Det värsta var proverna som dom tog i magen med hjälp av en tråd med någon avbitare på via instrumentet, tog tag i magensäcken och sedan trog loss en bit. Det gjorde dom ca 4 eller 5 gånger och de är nog värst nu efteråt då jag har så galet ont och mår illa. Känns som att jag har feber och är illamående.

Kungsbackadagen!

2013-06-10 / 19:49:08 / / 0 kommentarer

Bästa dagen med Vicki i Kungsbacka idag!
Åkte hemifrån vid elva till Vicki. Där ifrån tog vi en av deras bilar ner till kungsmässan. Där gick vi runt en massa och kollade i olika butiker. Jag köpte byxorna till min bikini överdel från Gina och papper till tack kort på Bokia.
Vi åt jätte god mat på Nello dessutom. Jag åt pastasallad med lufttorkad skinka. Mums!
Sedan smsade vi även vår kära homie Jonte som sa att han var på freeport vilket var perfekt då vi skulle dit.
Där köpte jag 3 st martiniglas i samma märke som alla andra glad jag fått (intermezzo satin) för pengarna jag fick av farfar. Jätte nöjd!
Vägen hem blev disko i bilen till Hurts album Happines. Perfekt!
Mysigaste dagen på länge efter att vi inte sätts på evigheter (studenten senast, haha, långt för att jämföra med varje dag innan).
Nu sitter jag på tåget till Alingsås/asås en sista gång på ett tag i alla fall. Har lovat att segla med Betta och Ingmar men annars blir det nog ingenting på länge.

Puss och kram!

Btw. McDonalds nya smoothie är ju det godaste på länge!

Bästa helgen i Åsa

2013-06-09 / 21:07:45 / Allmänt / 0 kommentarer
Eftersom jag hade städat hela min våning i Åsa redan i torsdags på nationaldagen så kunde vi bara flytta in när vi kom i fredags. Danny kom på torsdag kväll redan vilket inte var planerat men bra för då kunde vi ta bilen tidigare på fredagen.
Vi åt frukost på trappan och packade sedan bilen. På vägen ner stannade vi i Kungsbaka och köpte en liten mini radio som man kan koppla mobilen till. 149;- på ÖoB plus en sladd fär 49;- på clasolsson. Kunde inte bli bättre. En filt + musik + mat + dricka + SOL = underbart!
Där låg vi typ hela dagen och bara hade det skönt. Åt glass hann vi faktiskt också med innan mamma och pappa kom vid fem. Helgen har bara varit slappa och ha det gott med god mat och allt. Hjälpt mamma med lite små saker bara annars lugntm hon tyckte vi skulle ha det mysigt nu de sista dagarna innan Danny åker tillbaka till Ungern i 2 månader. Jag håller med henne!

I morgon blir det Kungsmässan med Vicki. Jag ska till henne vid typ 12 och där ifrån tar vi deras bil.
Kommer bli jätte mysigt! :)

Presenterna före och efter

Gosedjur
Slickepott
Kakform
Diskborste som en docka i klänning
Blå skål med godis
Ljuslykta typ
Kakform
Tårtbok
8 intermezzo satin glas (rött+vitt)