26-06-2012

2012-06-26 / 20:57:48 / Dikter & texter / 2 kommentarer

Lovely

2012-06-25 / 17:33:57 / Allmänt / 0 kommentarer

Från mammas goda mat i går kväll med jordgubbar till efterrätt
Till pytt i panna och ägg som jag själv måste laga. Detta är illa. Tråkigt att vara hemma själv och laga mat. Någon som vill handla lite på vägen också för såhär mycket bad jag mamma köpa xD trodde inte jag skulle bli kvar i stan. Men så blev det i detta vädret!

Back in Sweden

2012-06-23 / 12:29:56 / Helgens upplägg / 0 kommentarer
Hello!
Nu är jag hemma efter en härligt vecka i Turkiet, Marmaris. En vecka som var roligare en de 3 eller 4 veckorna vi haft i Spanien varje år. Vi bodde på hotell Fidan som låg ca 200m  till stranden och 100m till shopping, vilket det blev en del.
Vi hittade en jätte trevlig och bra restaurang där dom även har en del solstolar längst med vattnet som vi man kan hyra genom att köpa drickor av restaurangen, vilket var bra priser och grym service. Jayjay som var manager på restaurangen. Han påstod även att jag var hans darling och skulle stanna kvar med honom. Jag skulle få allt, slippa jobba, få pengar, diamanter och bara leva lyx liv.
En annan av dom som jag inte vet vad han heter ville att mamma skulle gifta bort mig mot 1 miljon kameler men det hade han inte förens sista dagen då han också påstod att vi skulle gifta oss på flygplatsen.
Även Kenan på restaurangen var en härlig person som man inte kommer glömma.
Ali på hotellet var grymt härlig person. Han lekte runt hela dagen och serverade alla med saker dom bestälde, kastade bollar och spelade musik. Rolig var han! :)

Vi shoppade en massa. Både i buterna runt omkring och på marknaderna i Marmaris och Icmeler. Vi fick åka både taxi eller som det stavas i turkiet taksi och buss. Det var verkligen en rolig upplevelse. Speciellt bussturen :)
Bussturen till Icmeler på onsdagen var en madröm samtidig. Domkör ju som biltjuvar. Man flyger i svängarna och i in bromsningarna.

Jag älskade Turkiet men i början var man helt slut av alla som tjatade. Helt galet hur alla dessa männsikor kan vara födda säljare. Maten var grymt god och jag kan säga att min bror åt döner kebab av något slag varje lunch. Det ända som var lite svårt att äta var frukosten då dom inte serverar något riktigt pålägg utan tjocka os skivor och någon pressad korv som ska föreställa skinka. Dessutom hade jag svårt för yogurten som var sur. Men annars levde jag livet på en pinne.

Jag och brorsan första dagen i marinan

Drink jag fick av JayJay första dagen på stranden :)

Poolbad på hotellet

Hotellets lilla husdjur som äter gurka och glass

Jayjay, jag, Viktor, Kenan, mamma och pappa

Jayjay och jag! :)

Ali, jag, "ägare", Viktor, barkille med Ali

Skolavslutning

2012-06-13 / 01:00:06 / Allmänt / 0 kommentarer

Lärarna sjunger och Thomas slutar aldrig med matte!

Måndag, tisdag...

2012-06-13 / 00:30:11 / Helgens upplägg / 0 kommentarer

Måndag:
En ledig dag som började med att jag fick köpa frukt till Francesco för att han var sjuk. Sedan lämnade jag in skorna och åkte till stan för att köpa bikini och träffa Vicki. Vi gick till polisen och anmälde mitt armband och ring försvunnen. Vi höll på att dö av svält eftersom det tog tid så det slutade med en tripp till BurgerKing :)
Sedan blev det hem och förbereda för träning. Mycket sent måste jag säga!
Dessutom så landade jag fel och skada min häl mer så nu kan jag knappt gå i vanliga skor och IFK kliniken tar inte emot förens senare så detta kan ta tid!

Tisdag:
Skolavslutning!! Underbart måste jag säga. Nu börjar livet :)
Jag och Vicki var uppklädda till max och det kändes rätt mäktigt. Vi åt i stan och gick runt med Carro och Jonte. Sedan kom även en kompis till Vicki.
Åkte sedan hem till Eriks studentmottagning. Riktigt kul. Träffade en massa gamla kompisar samtidigt som jag jobbade med att plocka undan och plocka fram.
Jag höll även på att dö. Men det tar vi en annan gång...
Nu är jag hemma efter att ha träffat francesco en stund.
Nu ska jag sova. Godnatt!! :)

Över

2012-06-10 / 21:47:20 / Allmänt / 0 kommentarer
Då var helgen nästan över och sommarlovet börjar snart!
I morgon är vi lediga så jag ska fixa mina skor och köpa en bikini. Ska bli kul!

Har varit och firat min storebror som fyllde år i fredags. Mysigt och riktigt roligt.
Hans son är så grymt söt och rolig. Känns riktigt bra att vara faster!

Helgen

2012-06-10 / 14:39:00 / Helgens upplägg / 0 kommentarer

Rätt härlig helg!
Har gått upp 06:10 båda dagarna för att börja jobba 7:30 på stigs center med frukost.
Riktigt roligt faktiskt. Men igår blev det sent så jag somnade vid kvart i ett och skulle upp på morgonen. Inte bra!
Men det gjorde inget. Halvt sovande på bussen och sedan två muggar varm choklad på hotellet ich en mugg Cola till lunch då jag köpte subway för att jag hade glömt maten i kylskåpet hemma. Gjorde inte så mycket eftersom det var riktigt gott!!

image description

Trip

2012-06-07 / 21:39:35 / Allmänt / 1 kommentarer

Så här fint var det vid havet idag.
Francesco ville se havet i Sverige så det blev en tripp till Saltholmen!
Varför inte? Riktigt fint när solen lös. Satt på muren mot vattnet och pratade. Ja nu är det bestämt, i'm stupid but clever sometimes when it pupping up!
Hahaha så kan det gå.
Sedan blev jag ju förföljd av en äcklig fågel.
Stor-bullig-grå/svart-blä!
Jätte hemskt. Trots det när vi var tillbaka på brunnsparken stod tre äckliga män och kolla efter mig. Asså det är något fel på vissa.....
Jaja, nu blir det slapp för i morgon är det sista kattafrullen för året! Sorgligt!

Sista ekonomin

2012-06-07 / 16:55:19 / Konståkning / 0 kommentarer

Sista ever... :)<3

Trött.se

2012-06-06 / 23:06:34 / Konståkning / 0 kommentarer

Har dock börjat säg .se till allt. Mindre gulligt men sånt är livet.
Igår blev det ingen utgång, men det blev film med Francesco i hans nya lägenhet. Kan säga att det var min räddning för kvällen. Gick en promenad innan jag innan och smsade. Tack Jonte för att du smsa. Hade inte klarat det annars.
Vaknade typ vid tolv idag och det var skönt!
Det blev liten frukost och lite plugg. Sedan blev det lite pasta och åka till jobb och träning. Jobbigt men kul.
Hennes program är klart nu och det är jätte gulligt. Min träning gick åt skogen och gick av lite tidigare.
Fattar inte vad som händer. Vara två träningar kvar och jag går från att hoppa trippel till att säga nej till trippel. Illa.
Godnatt! ;)

Såja!

2012-06-06 / 16:08:39 / Konståkning / 0 kommentarer

På väg till träningen. Passar på att plugga lite eftersom jag ska skriva prov i morgon ;)

kul på jul

2012-06-05 / 20:57:18 / Allmänt / 1 kommentarer
Jo jag vet jag suger på att blogga och jag kan säga det ärligt för jag har verkligen inte haft lust.
Igår var det skola och sedan hem och plugga för att kunna åka och jobba i ishallen med Emmas program och sedan ha egen träning till 22.45. Kan säga att jag var galet trött efteråt. Det gick grymt bra, trippel toelop är på G. Men när jag skulle sova var det kaos. Jag kunde verkligen inte. Så jag somnade strax efter tolv. Sedan var det upp i morse för att ha sista idrottslektionen med klassen for ever! Grymt skönt, rätt slapp dag i säg med ett vrickat prov.
Nu har jag varit på min grannes student och ska kanske gå ut. Vi får se, Carro kunde inte så vi får se om jag pallar.
Annars skjuter jag mig själv för jag orkar inte sitta hemma och vara tråkig när jag är ledig i morgon och ska jobba hela helgen. www.tråkigt.se

good things, bad things

2012-06-01 / 22:52:42 / Allmänt / 1 kommentarer
Nu är det konstaterat. Musik är inte hälsosamt. Har lyssnat på all musik (mest spansk)
och det är inte bra. Jag lägger ner det nu. NO MORE MUSIC! det finns undantag. När man
är med kompisar och så är det klart men inte själv. Det blir ju helt fel! xD

Och som sagt....

image description

Ooooh snap!

2012-06-01 / 17:24:43 / Allmänt / 0 kommentarer

Yesterday!

2012-06-01 / 17:13:45 / Allmänt / 0 kommentarer

Igår var en skön dag. Började 12.30 och gick från skolan 12:50. Kunde inte bli bättre. Fick äta en god frukost som jag bakade scones till och plugga inför läxförhöret. Känns helt underbart!
Sedan åkte jag till stan med Carro, vi köpte studentpresent. Sedan skyndade jag mig till Elin för att fira min älskling! Så fin är hon! Jag är riktigt avundsjuk på henne kan jag meddela. Men jag har bara 1 år kvar sedan är det min tur att fira med att hoppa på flak och allt :)
Där var jag till klockan var tio. Vi åt god mat och drack både vin och champange. Finaste tjejen! Du är älskad!
Åkte med henne in till studentfesten, hon ville att jag skulle med in men det var ju inte så lätt utan biljett.
Hoppas att hon hade kul! Jag fick gå  hem och leta efter en recention på nätet om en bok som jag skulle prata om idag och allt. Tråkigt men jaja, ETT ÅR KVAR!! :D