Körlektion nr1.

2012-08-23 / 22:04:39 / Allmänt / 0 kommentarer
Positivt
Mål
Framgång
Övning
Kopplings problem över
Göra i tätbebygt område 
Beröm i 40 minuter
Lära nya saker
Ta det lugnt
Vet inte riktigt vart jag ska börja. Min körskolelärare heeter Pia och var jätte snäll och trevlig. Den lugnaste personen jag träffat kan jag meddela. Hon körde upp för gatan och stälde sig på en plats för jag kände mig lite nervös i början :P 
Sedan förklarade hon lite saker och vi körde iväg. Hon påstod senare att jag inte alls hade några problem med kopplingen och att allting gick jättebra. Jag fick beröm hela tiden och hon ställde teori frågor lite då och då för att se om  jag var med och vad jag kunde. Jag var så lycklig efter att ha parkerat bilen utanför körskolan och pratat med henne att jag ville gråta. När jag kom hem och berättade för mamma började tårarna rinna. Har aldrig fått så mycket beröm i typ 40 minuter som på dom. Dessutom så lärde hon mig kopplingen ordentligt och ja, allting gick bra. Så jag klarade inte av mer. Det var ju trevligt! 
Pappa blev inte lika glad när han fick veta vad jag hade gjort och jag sa hur det hade gått och sa till honom att det inte alls var så han hade lärt mig. Han kunde dock inte säga emot så jag fick för en gångs skull vara stolt som en tupp med han kunde arg gå ut och klippa gräset. Ingen har någonsin gjort det med den hastigheten och den kraften innan så jag tycker nästan synd om gräsmattan. Hoppas den överlever. På måndag är det lektion igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0